Saturday, September 06, 2014

#23

hari ni. 5 sept.
esok 6 sept.
lusa 7 sept.

esok aku daftar for second year.
yurp. second year. semester3.

biasa kalau orang tanya "da ready ? "
 biasa juga aku akan jawab "ready tak ready , kene hadap juga."

kalau aku hermione dalam harry potter tak pe gak. tak ready je, kluar jampi.

poof!

masa berhenti .

ni tak hade pun. jampi-serapah-sumpah-seranah pun tak jalan juga.

tbh, aku tak tahu pun apa benda yang aku belajau sebelum ni.
maksud aku, aku belum pernah alami situasi di mana aku langsung tk tahu apa yang aku belajau.

contoh zaman sek ren; err..okay, maybe zaman ni aku paling worse sebab serius aku cakap, upsr aku hanya jalan masuk dewan then tetiba keluar. bila ingat balik, aku tak tahu bila aku duduk exam. aku tak tipu. zaman tak bercahaya masa tu. aku tak tahu apa yang aku nak kejau. tu yang tinggal kat belakang tu.

smk pula... well aku tak lah kata aku terus dah jumpa jalan. at least aku dah nampak lah ada sikit sinar dihadapan. herher. yelah, keliling sume aura power-power. takkan kau tak terserap sekali kan. masa tu aku rasa hidup aku berubah 180 darjah . knp 180? sebab aku tak pasti cahaya yang aku nampak tu, betul-btul cahaya atau pantulan daripada cahaya.  mampus tak nak layan kalau tak paham .

aku tak berubah, tapi aku ada perubahan .

yelah walaupun ada subjek yang mmg aku tk boleh nak hadam. contoh paling dekat pizik. bodoh an? maybe sebb die relate dengan addmath. puihh. addmath pun aku bole jalan sebab ada aura hitam sir yen. kekadang bila aku belaja tak paham-paham otak aku akan merembes hormon-hormon tak tentu pasal. macam soalan bodoh bangang keluar dari mulut.
sampai satu tahap aku akan kata "ape benda yang aku belaja ni?"
"lepas pekse kat mane aku boleh gune bnde aku belajau ni?"
"apa gune aku belajau bende ni?"
"ape nak buat?"

something mcm tu lah...

itu pasal aku envy dengan orang yang dapat sambung kos yg diowang nak. yang heading twrds diowang punya cita-cita.
serius even dah nak masuk second year ni pun, aku still tak boleh buang perasaan terkilan bila tgk ada yang dapat kos yang mmg diowang nak.

aku dah lari motif dah ni.

motif aku sekarang nak kata yang sem 1 aku tak tahu apa yang aku belajau.
sem 2 pun aku tak tahu apa yang aku belajau. selain daripada masuk beberapa kali dalam lab yang ada beberapa pc mac.

dan aku harap, sem 3 aku tahu lah apa yang aku belajau, selain aku mungkin jadi gila menghafal suku kata cina. which aku dah tgk ex roomate aku hapal.

No comments: