Tuesday, April 29, 2014

#08

Ada banyak reason kenapa aku rasa jadi perempuan ni amat melecehkan.
dengar ayat aku memang macam tk sedar dek untung, tak reti nak bersyukur.

kau tahu, kadng-kadang nasib kita ni bukan photostat, apa yg asal, itu lah yang tercetak untuk semua nyawa.
kau mungkin warna putih lebih sikit, aku putih kurang, hitam yang banyak.

bila mood swing, kau fikir bagus sangat diamkan diri? menanah dalam woi.
bila kau bersuara, bernanah pulak telinga, hati orang. sbb kelancangan berbicara kau pada ketika kau rasa kau lah yang paling betul dalam semua hal. itu shit. aku benci itu.

aku tahu perasaan aku, tapi aku tak tahu macam mana nak control. perempuan yang luar dia cool gila nak mampus pun, balik bilik belum tentu mampu nak tahan rasa jerit tak bersebab, sedih tak ada berpunca,and menangis without any causes.

aku bukan kaki air mata. tapi aku panas luar dalam. panas dalam aku tu kadang-kadang ter'expressi' sampai ke luar. semua benda tak betul, lepas tu nak mengamuk tk bertempat. (aku wonder jugak nasib suami aku nnti. hiks.) mulut jangan cakap ar. pisau pun tk tajam. nak-nak kena pulak dekat orang yg  mood tengah swing jugak. perghh! mmg terbaik. kau lost control, die pun sama. da tu tak ada sapa nak bantu. da besar, fikir sendiri.

serius aku cukup malas, penat , fed up nak kawal perasaan. perempuan ni, bnyak mood tau! susah gi-los nak bajet kesabaran tu.

mmg ar lumrah, tapi kalau dh tiap-tiap 'due-date' begini kehidupannya, begini ceritanya. mmg tak ar aku nak layan. Bosan doh. tak ingat tarikh pun gua boleh mengamuk. babbling .

 apesal tk ingat tarikh, bengong nak mmpus, jadi student pun tk ingt tarikh. ...bla. bla. bla.


tapi bila fikir balik, kalau aku lelaki; lain pulak cerita.


No comments: