Thursday, January 23, 2014

#01

assalamualaikum.
wOw!, itss beeennn a long long longlonggggg time tak update blog. heh. hai awak ! i mean awak-awak. haha. kbai.

rasanya macam ini entry aku yang pertama for this year, 2014 !! yeaah! I'm now 20 (well, not officially 20 yet) heehh, but who cares i love 20. haha. ada je ramai orang cakap, being a 20 mmg rasa mcm heaven coz kau akan rasa macamm... young into adult. huh? paham? k whatever. act, aku tak lah pulak rasa super-dupper-heaven yang mcm digambarkan itu. TETAPI, haa begitu skema sekali ayat aku. tapi aku rasa sesuatu semangat. kahkah. lawak. tak lah something berkobar-kobar macam hape tu. tapi its like from one you change into two. from 19 into to 20. confirm tak dapat nak cerna maksud ayat aku ni kan? hoho.k.abaikan.but i'm sure it will be hell when 2 become to 3. I mean 30 YEARS OLDDD.
yahh, umur bertambah, amal tak tentu lagi banyak.*sigh.

cut the crap. so, i've been login into my beloved blog, sbb nye aku nak cakap pasal....2013 i guess. :)

2013 give me a lotttt memories and i really hope it still there. holding my hand tightly.(gi-la, shakespears)
2013, aku habis matrikulasi for wonderfull and awesome year and entering a high-class-super-dupper-challenging UTEM for my degree (masih lagi.) and now, aku duduk lepak goyang kaki-badan segala lemak terkumpul sebab cuti sem. pejam celik pejam celik, habis da sem1 aku.

nak cakap pasal final exam, haa. maybe later. :D well, for those yang kenal, mybe tahu macam mana keadaan aku bila masuk ambik final exam . haha. every final exam i'm being my reaaaal Noramalina. kepala da kena ketuk baru tersedar yang selama ni aku berjalan tak pandang kiri-kanan. istidraj.

talking about UTEM, word yang aku boleh describe ; fun and cool, IF kau jaga tepi kain sendiri lah. maybe kalau nak jaga tepi kain kawan-kawan sendiri, tak kisah. no bother. tapi nak masuk campur hal luar dalam orang lain. hentikan je la. tak best.act, aku suka ambik tahu hal orang lain, haha. tapi im just having some KNOWLEDGE.(busuk giler ayat kau....) aku tahu, and akuuuu.. err.. sit down properly.
I guess.


Hati hitam tu memang da banyak kali terjadi da. dengan hati aku yang berkwan karib mulut kerosakan penapis dan bersahabat dengan otak positive killer(full with negative thinking) aku memang tak mapu nak jaga hati .sometimes. err. okay fine, always.
it not that easy kau nak kawal hati sendiri bile orang lain buat taik dengan kau. kalau sekali dah buat taik dengan aku, bau die pun aku daah tak boleh terima. bagi lah banyak mana pun perfumes, paris hilton, Calvin Klien(aku suke curi-curi pakai abang aku punya.best oh bau dia.) aku confirm hidung ni terus tersumbat dua-dua. bau taik memang still melekat. haa, panjang gile analogi aku. itu lah yang aku tahu FACTS about myself. sometimes, aku sedar yang benda dia buat mcm Kim woo bin ketuk kepala kau and kau akan cakap "hey no big deal lah" silap tarikh, kau rela je ape yang dia nak buat onar kat kau. the problem is dia bukan KIM WOO BIN !! (kenal ngak mamat kim woo bin ni? ha, gi google. taip Boyfriend terkini noramalina. hahah. kbai.#bergurautaik)

and i'm pray that will not happend again untuk sem2. aku dah tak mampu nak tanggung dosa sesama manusia. dosa sesama manusia membawa kepada dosa kepada DIA. susah der nak masuk ilmu . otak aku dah ar berkarat. ni tak kan nak jdi knowledge-proof pula.

hmm, apa lagi?

2013..Friendship.Huu.. so sweet nak cerita (tetiba )
UTeM kalau nak dibandingkan dengan matrik... awesome lagi UTeM :D
aku bukan jenis peramah. serius talk. kalau ada yang gelak guling-guling bagai nak rak bile dgr statement aku ni... trust me! aku tak bohong. memang, bile aku jumpe dgn clan-clan aku (amboii, clans) aku memang boleh jdi sewel.. from there, orang boleh nampak aku hipo-krits. dalam kelas diam, luar kelas mcm beruk makye//
well hello! its not my problem,.. err.. fine. it was my problem. da tu, aku nak buat macam mana. aku memang jenis kelu lidah bila depan2. hihi. gila bodoh ayat kau...
dalam hal-hal macam ni, mak aku paling kenal aku. dia tahu yang anak dia ni memang berat mulut nak bertegur orang. senang cite aku memang bukan peramah macam mak aku. dia kalau sekali bawak berbual, segala hal luar dalam rumah tangga orang die boleh tahu. aku pulak.... hmm. apa yang terlintas, aku tanye. Dia dah diam, aku lagi lah awal diamkan diri daripda dia. 'Penyakit' aku ni lagi parah mase aku muda belia dulu (sekarang pun belia lagi, tapi dalam versi cun melecun skit . haha. ) sekarang ni boleh lah dikatakan berkurang. sebabnya aku da banyak hari kene leter dengan my mom.

"sampai bila nak jadi macam ni? bergaul lah dengan orang sikit. jangan la berkawan dengan kawan-kawan yang ada je. make a new friends"-mom
"alah..."*mendengus-me

benda macam ni kalau dibualkan dengan mak aku, memang aku rebel habis-habisan. sebab aku tak suka.  bagi aku, kalau nak berkawan bukan ambil langkah sehala, meaning to say, bukan aku je yang patut 'bergaul'. orang yg sebelah sana pun patut. but usually kalau budak tu, ting tong sama dengan aku, memang terus tak ade gap. memang aku in je. oh, hey. ini statement aku yang dulu. prinsip gue yang dahulu.
sekarang gue enggak pegang prinsip ini. bukan lah tak pegang tapi longgar da. erkk. longgar?pun boleh la amal.
kalau sekarang aku setia dengan prinsip tu, nescaya aku susah nak dapat Nisha, sue, afiqah and arifah. :D
well, at least aku lah jadi si budak ting tong tu, si pemula langkah untuk membina satu ukhwah. 

P/S: doa untuk aku. semester seterusnya lebih sukses. ;D

No comments: